Pagina's

woensdag 14 maart 2012

Hoera, we zijn weer in het wereldnieuws

Eerst waren we een ware attractie omdat we voor meer dan een jaar geen regering hadden. Dan Pukkelpop, dan Luik. En natuurlijk (maar dat is wel logisch) de constante aandacht op Brussel als hart van Europa. Die ook niet altijd even goed in het zonnetje staat met de financiele crisis. En nu dus weeral met de buscrash
Wat de pers dan doet: WE ZIJN WERELDNIEUWS. Op een negatieve manier weliswaar. Weeral. Kan er goed nieuws komen van ons land? Of is het misschien dat goed nieuws geen nieuws meer is.
En verder, een paar uur nadat het nieuwsbericht vrijgegeven was: FOTOSPECIAL: de buscrash. Alsof ik daar foto's van wil zien. Alsof ik wil zien wat een wrak er overschiet, met nog bloedspatten all over. Neen dankje, aan dit soort 'specials' heb ik allerminst behoefte aan.
In ieder geval, dit is voor de zoveelste keer in enkele maanden dat ik eventjes van de kaart ben. Door de waarom vragen die door mijn hoofd spinnen, samen met nogmaals de confirmatie dat we echt maar 1 keer leven en het echt morgen gedaan kan zijn met ons.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten