Pagina's

donderdag 29 november 2012

Microgolf Mug cookie

Ik heb een nieuwe verslaving gevonden als ik aan het leren ben: Mug cookie in de microgolf.
Voor alle liefhebbers van nog warme cake, chocolat chip cookies en degelijk. Ik geef toe, het is geen knapperige structuur, maar wel zeer jummie en klaar in 5 minuten. (Dit is trouwens denk ik zelfs veganistisch, als je plantaardige boter gebruikt en vegan chocolade)

 IngrediĆ«nten (dit is wel een schatting, ik doe het een beetje op gevoel):
- Een eetlepel boter (een bodempje van een tas)
- 2/3 theelepels suiker
- 5 eetlepels bloem (ongeveer)
- een beetje water
- wat chocolade

Stappen:
1) Doe de boter in te tas, zet die heel even in de microgolf tot hij zacht is (enkele seconden)
2) Doe de suiker erbij en roer eventjes met een vork, het mengsel wordt een beetje 'romig' en doe daarna de bloem erbij.
3) Het is meestal nog een beetje kruimelig, dus nu voeg je wat water toe. Het uiteindelijke resultaat moet een soort papje zijn, niet zo droog als deeg waarmee je koekjes gaat maken in de oven.
4) Doe de chocolade erdoor,je kan een groot stuk toevoegen als 'chocolade hart' ofwel chocolade chips en het gewoon ook door het papje doen.
5) Zet nu het papje in de microgolf, hoogste wattage, voor 2/3 minuten.

Ik was aan het bedenken dat het ook heel lekker moet zijn met appeltjes en kaneel, of rozijntjes. En zelfs als de suiker er niet in zit, met iets hartig. Ik vind het perfect in de winter, iets met chocolade en warm, heerlijk. Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten